New Parts – part01


The first batch of parts finally arrived on my doorstep, this time from Cool Cruisers of Texas. Mainly rubber items like the door seals (I ordered their “best” quality option) but also hood and windshield hooks, new front turn signals (Japanese aftermarket), a new OEM shifting knob, OEM windshield wipers, and an OEM interior dome light… the original one had become brittle and faded…

3 responses to “New Parts – part01

  • Ruud Koster

    Hoi Folkert,
    Even voorstellen, ik ben Ruud Koster (BJ40green op ih8mud) woonde vroeger in Amstelveen en woon sinds 10 jaar in Costa Rica en ben de happy owner of a BJ40. Het afgelopen jaar heb ik mijn cruiser, op een paar details na, nagenoeg stock gemaakt.
    Ik volg je zowel via dit blog als op ih8mud en vind dat je aan een pittige uitdaging bent begonnen. Petje af.
    Je schrijft dat je “door seals” hebt gekocht via CCOT. Ik hoop dat je voor de versie hebt gekozen met de vierkante (boven)hoeken. Die moet je echt hebben. Ik heb de fout gemaakt om voor de goedkopere “eigen merk CCOT” te gaan en die hebben wat zij noemen “voorgevormde hoeken” maar dat is dus prut. De deuren zijn slecht afstelbaar dus nu kan ik van binnen naar buiten kijken en de regen van buiten naar binnen stromen. Gelukkig staat hij onder een carport.

    Heb je vragen dan weet je me te vinden.

    Veel succes en ik blijf je volgen.
    Weet je dat er meer mudders bij jou in de buurt wonen?
    Racemachine = Paul / A’dam ’79 BJ40
    Waiting for time = Michael / bij Arnhem ’78 BJ40
    Eweehgbe = Jacobus / Amsterdam
    en waarschijnlijk nog wel meer maar die vind ik nog wel.

    • folkertbj44

      hi ruud, leuk om je reactie te lezen, ja ik heb idd de “best” versie gekocht met vierkante hoeken gelijk aan de orginele. Gelukkig maar zo te lezen aan je ervaring!!! 🙂
      Ik ben inderdaad inmiddels al enkele cruisers tegengekomen in nederland en ben tevens lid geworden van de landcruiserclub in NL, dus zal er nog wel wat meer leren kennen op hun evenementen.

  • Ruud Koster

    En dan vergeet ik nog Coen en Karin-Marijke (Mailking op ih8mud) die hun BJ45 helemaal hebben gerestaureerd in zuid Amerika. Ook te volgen op Facebook onder Landcruising Adventure. Giga veel foto’s.

    Groeten

    Ruud Koster

Leave a Reply

